Knowledge is power. Religion is knowledge, too.

Share:
  • Facebook
  • Twitter

Tags: , , , , ,

37 Responses to “Knowledge is power. Religion is knowledge, too.”

  1. Anna May 12, 2009 2:02 PM #

    Foarte frumos clipul. So true. :-)

  2. Irina May 12, 2009 4:14 PM #

    clipul asta e mana cereasca pentru mine… fix ce aveam de scris despre “knowledge is power” pentru la scoala…

    sar’naa :P

  3. Anonymous May 12, 2009 4:17 PM #

    Fetelor hai gata cu laudele si deschideti portofelele … Irina sa mentionezi sursa de unde te-ai inspirat pentru lucrare! :D

  4. Emil Carageorge May 12, 2009 4:54 PM #

    Am mai auzit “anecdota” asta undeva… Ma indoiesc ca este reala, din mai multe motive. In primul rand toata judecata porneste de la o premiza falsa, si anume ca daca Dzeu a creat raul, el poate fi insusi raul. Dumnezeu poate orice, inclusiv sa isi intoarca fata de la noi atunci cand nu meritam dragostea lui, si ramanem fara aparare in fata raului. Einstein a fost un mare geniu care a zdruncinat din temelii credintele religioase si a creat multi atei, de aceea acum religia se foloseste de numele lui pentru a incerca ra recastige terenul pierdut. Einstein a fost evreu, nu l-a interesat religia, si chiar a fost excomunicat, lucru care nu l-a afectat nici pe el si nici omenirea catusi de putin. Iar incercarea de introducere a religiei in scoli este o crima la adresa ratiunii umane.

  5. Anonymous May 12, 2009 5:29 PM #

    N-are rost sa zic ceva ca te vad destul de pornit! Da, este din macedonia campania, probabil acolo ai vazut-o! :p

    Religia in scoala este o materie optionala! Orice parinte printr-o simpla cerere isi poate scuti a lui copil de ora asta. La ore nu se indoctrinaza si manipuleaza sufketele micilor elevi ci se invata lucruri de bun simt, daca nu pentru intarirea credintei macar pentru cultura generala a fiecaruia si tot sunt bune orele si acele lucruri invatate; lucruri care ajuta pana si la dezoltarea moralei fiecaruia.

    As mai avea atatea de zis, dar cred ca s-a tot vorbit despre asta si n-are rost sa ma dau mai destept decat sunt! :)

  6. Irina May 12, 2009 5:33 PM #

    Ionut, si-asa ma cearta astia ca pun prea multe site-uri ca sursa… iti inchipui ce-o sa zica daca le pun un blog, intr-o limba pe care nu o inteleg :) ) … am deschis portofelul, what’s next? :P

    Emil, crezi ca daca religia s-ar preda in scoli nu ca materie obligatorie, ci optionala, ar fi o solutie buna pentru cei care nu vad in asta o crima la adresa ratiunii umane, si vor sa o studieze?

  7. Anonymous May 12, 2009 5:36 PM #

    Aflandu-te intr-o tara musulmana … scoate 100 de coco si lipeste-mi-i pe frunte! :) )

  8. Irina May 12, 2009 5:37 PM #

    acuma vazui ce a scris Ionut, nu stiam ca e materie optionala :-s sorry

  9. Irina May 12, 2009 5:41 PM #

    :) ) plici!

    ete-i pe frunte!

  10. Anna May 12, 2009 6:10 PM #

    ” Dumnezeu poate orice, inclusiv sa isi intoarca fata de la noi atunci cand nu meritam dragostea lui, si ramanem fara aparare in fata raului”
    Prefer de mii de ori parerea ateului Einstein, in fata unei astfel de opinii ca cea de mai sus…

    Altfel, eu nu sunt de acord cu prezenta religiei in scoli. Optionala sau nu.
    Si asta pentru ca nu exista garantia ca profesorul ce va forma “invelitoarea” morala a copilului, o va face fara a intrece masura, inspre un “exces de zel”.
    Fiecare cum crede, deisgur…

  11. Anonymous May 12, 2009 6:22 PM #

    Anna … dropul de sare iti zice ceva? Cum putem sti daca profesorul de filosofie ii invata pe copii ce trebuie? dar cel de logica? nu nu .. cel de anatomie poate va pune accent doar pe sfarsitul manualului … stii la ce ma refer! Poate cei mici se vor infricosa auzindu-l pe Bacovia recitat de Doamna Educatoare, ca mai tarziu sa-l asculte pe Creanga. Uite cum profesorul de istorie slaveste perioada sec 17 cand tiganii erau robi la manastiri sau cea in care Antonescu ii trimitea la baile termale din Siberia, desi sunt copii rromi in clasa.

    Toti profesorii sunt evaluati si cercetati periodic si peste tot … anomalii sunt peste tot sau l-ai uitat pe cel de dansa gol la banchet sau pe cea din cauza careia s-a aruncat un copil pe geam si a murit … directoarea porno iti zice ceva?

  12. Anonymous May 12, 2009 6:27 PM #

    PS. Dumnezeu nu-si va intoarce fata Lui de la noi! Căci aşa a iubit Dumnezeu lumea, încât pe Unicul-Născut Fiu al Său L-a dat, pentru ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viaţă veşnică. (Ioana III,16)

    Parca tot in film ni se zicea ca raul `in fata cui putem ramane fara aparare` (Emil) este lipsa lui Dumnezeu prin indepartarea Lui de catre fiecare! :)

  13. Anna May 12, 2009 6:29 PM #

    Poate tu esti un profesor model, asta nu inseamna ca sunt prea multi asa.
    Respect opinia fiecaruia si e drept ca modelul drobului de sare nu este recomandat a fi aplicat in orice domeniu, dar religia fiind o altfel de materie… nu stiu.
    In fine, este parerea mea pentru ca eu nu as vrea sa-mi cresc copilul indoctrinat, asa cum nici eu nu am fost si sunt multumita acum de cum am crescut si format. Si nu, nu prea merg la biserica si nu, nu cred in preoti si nu, nu cred ca Dumnezeu este doar in biserica…Insa CRED in El. ;-)

  14. Dan_X May 13, 2009 11:42 AM #

    Cica Einstein in copilarie ar fi fost fascinat de religie.. si dupa ce a inteles-o *(“dovedit-o”) , a devenit ateu.
    Dar cel mai tare la clip este ca l-au facut in germana, da prea bine.. in stilul asta
    http://www.youtube.com/watch?v=OJWWnTALNTU
    :D

  15. Dan May 13, 2009 8:55 PM #

    Mi-as dori ca la scoala fiu-meu sa invete despre credinta si nu despre o religie anume.
    Religia ortodoxa care se practica acum la noi, in mare parte, nu mai are nicio treaba cu credinta. De frica Domnului (din Bibilie), cu adevarat, mai stiu cateva maicute de pe la niste schituri, care nu s-au prins ce este cu cartea aia.
    De frica “celui de sus” stiu multi.

  16. yoyo September 9, 2009 11:19 AM #

    Dumnezeu NU a creat raul…El NU isi intoarce fata Sa de la noi;noi suntem cei care facem asta…si Emil cum poti sa spui ca \incercarea de introducere a religiei in scoli este o crima la adresa ratiunii umane\?Ia mai gandeste-te!Puteti sa va dati cu parerea cat vreti,dar dupa ce am citit aceste comentarii,mi-am dat seama din ce perspectiva ganditi si analizati totul(unii),si anume,dintr-o perspectiva pur materialista…vedeti cu ochii astia materiali ceea ce nu puteti vedea cu ochii sufletului…
    P.S.Anonimus,sunt de acord cu tot ceea ce spui…respect!

  17. Ionut September 9, 2009 1:59 PM #

    Ai zis niste lucruri misto, de bun.simt si logice! :)

    P.S. Si Anonimus te saluta … cand am migrat cu blogul pe platforma de wordpress commenturile mele au ramas fara nume! :D

  18. Doru January 28, 2011 1:01 AM #

    Mulțumesc pentru indicație, Ionuț, din păcate raționamentul nu se susține.

  19. Ionut Puerava January 28, 2011 1:33 AM #

    fara suparare, dar parca l-as crede mai mult pe einstein decat pe tine! :D

  20. Criticarul January 28, 2011 1:46 AM #

    am citit o aberatie enorma pe aici, cum ca Einstein era ateu.
    Nu, Einstein era teist.

    Cat despre ce a declarat Einstein, asta e o tragere de par : tehnic vorbind, afirmatia ca absenta de lumina este absenta de caldura, deci frig si/sau intuneric este total corecta.

    Acuma, faptul ca lumina soarelui e o lumina cereasca e o supozitie imposibila de demonstrat. Oricum, asta ar insemna ca Soarele = Dumnezeu, si cred ca am depasit timpurile alea in care in Mesopotamia sau in alte parti ale lumii sacrificau animale/virgine ca sa ii dea puteri soarelui ca le era frica ca iarna se stinge din cauza ca era frig.

    Sa nu uitam ca Einstein pana la 10 ani inca se balbaia, era arat cu degetul si era considerat un prostalau care o sa o i-a in mana toata viata. Se pare ca mai tarziu ne-am trezit cu un Einstein inteligent, o persoana eminenta in stiinta, un bun muncitor si o persoana seducatoare, si cu mii de hartii despre dzeu.

    Daca unul dintre marii ganditori ai lumii a fost suficient de las incat sa nu creada in el insusi ci in ceva extern(un dzeu), mi se pare un cretin.

    Hai sictir si n-am sa vizitez niciodata Macedonia, hai sa indoctrinam copii, ce pula.

  21. Criticarul January 28, 2011 1:47 AM #

    sunt la moderare again :>

  22. Madalin Ciortea January 28, 2011 4:28 PM #

    Minunat! Desi nu este atat de laic, atinge ceva franturi de inima.

  23. Ionut Puerava January 28, 2011 5:34 PM #

    Nu stiu daca am mai zis, dar clipul face parte dintr-o campanie de a pastra religia in scoli. Campanie facuta in Macedonia ca daca era facuta la noi era sigur ceva manelistic!

  24. Ionut Puerava January 28, 2011 5:36 PM #

    esti un norocos, ce sa zic! :D

  25. Ionut Puerava January 28, 2011 5:45 PM #

    nu era ateu, era evreu, deci de religie mozaica. ba chiar citisem undeva care era un evreu praticant.

  26. Criticarul January 28, 2011 7:49 PM #

    spunea cineva mai sus “Prefer de mii de ori parerea ateului Einstein, in fata unei astfel de opinii ca cea de mai sus…”

    nu am sa il consider iudeu, am sa il consider doar teist. fara o biserica anume.

    daca o fi fost bagat prin vreo secta de evrei, nu cred, einstein nu a dat dovada niciodata de kabbala ?

  27. Ionut Puerava January 28, 2011 8:11 PM #

    kabala mi se pare o moda, atat. ca secta iudaica bazata pe misticism … nu cred ca l-ar fi fascinat pe cel iubea lucrurile concrete si vroia sa le dovedeasca! :)

  28. Criticarul January 28, 2011 10:34 PM #

    kabala zice ca in matematica e ascunsa puterea lui dumnezeu si invers, ceva in genul.

    altii spun ca efectiv kabala cauta formulele matematice care ar fi fost ascunse in versuri in biblie,

    “It has been suggested that passages in the 1 Kings 7:23 and 2 Chronicles 4:2 discussing a ceremonial pool in the temple of King Solomon with a diameter of ten cubits and a circumference of thirty cubits show that the writers considered pi to have had an approximate value of three, which various authors have tried to explain away through various suggestions such as a hexagonal pool or an outward curving rim.”

  29. Criticarul January 28, 2011 10:40 PM #

    din nou :>

  30. Ionut Puerava January 28, 2011 11:06 PM #

    Stii povestea asta? http://ionut-puerava.blog.com/2009/03/06/magarusul-zburator/

  31. Ionut Puerava January 28, 2011 11:07 PM #

    da mai, te iubeste blogul! :) )

  32. Criticarul January 29, 2011 12:35 AM #

    bre’,io aicea am zis ceva obiectiv, nu sunt adept al lor, ce naiba :) )

  33. Minmatar February 13, 2011 9:11 PM #

    Premisa lui Einstein (daca chiar este Einstein) este una falsa.Vedeti in matematica daca a este irelevant cu b atunci si b este irelevant cu a .Ceaca ce inseamna ca daca lumina nu are nici o legatura cu intunericul atunci nici intunericul nu are vreo legatura cu lumina.Cea ce incerc sa spun este ca intunericul nu este absenta luminii sau frigul absenta caldurii ci sunt 2 forte individuale.Adica premiza sa e falsa.

  34. Ionut Puerava February 13, 2011 9:28 PM #

    Cica a fost spusa de el si nu ca nu ti-as da tie crezare, dar parca mai multa incredere am in el.

    Eu am inteles ca intunericul este lipsa luminii, deci el nu exista, atat. Daca intunericul nu exista nu inseamna ca lumina nu exista. :)

  35. Critic February 13, 2011 9:29 PM #

    intunericul asa cum il cunoastem noi, e absenta de lumina. dar tehnic vorbind intunericul nu e tocmai material, lumina e o lunda.

    deci negru/intuneric/etc e un gol, fara forma si fara culoare(negru), atata timp cat nu vine lumina

    cat despre video, einstein practic presupune din start ca dzeu exista. el compara lumina cu dzeu, presupunand ca el exista deja; dar afirmatia nu demonstreaza exista lui dzeu.

    asta se numeste eroare sau falatie logica, este un concept in matematica.

    daca a + b este = cu c ; asta nu inseamna ca toti a si toti b sunt egal cu toti c.

    asta e ce face einstein acolo.

    el spune ca daca lumina (a) se propaga prin intuneric (b) rezulta vizibil (c)

    si el atunci presupune ca daca dzeu e (a) si raul este (b) raul dispare (c)

    el presupune in cazul de fata ca toti a sunt a si toti b sunt b

    ->einstein este un cretin enorm prin cea ce a spus

  36. Critic February 13, 2011 9:29 PM #

    *unda. lumina se poate calcula electric-energetic. nu exista masura pentru intuneri sau abs lumina.

Trackbacks/Pingbacks

  1. i love god… NOT!!! « Theshittyworldwelivein's Blog - March 6, 2011

    [...] aceasta atentia mi-a fost atrasa de cateva post-uri pe diferite bloguri ( de exemplu, eDoru, sau ionut-puerava, sau eBogdan). nu m-au atras atat post-urile ( desi si ele sunt interesante… felicitari [...]

Leave a Reply